Σχέδιο Παρουσίασης Μικροδιδασκαλίας 20’ του Στέφανου Πόθου

Τίτλος Προγράμματος
Εκπαίδευση των μεταναστών στην ελληνική γλώσσα, την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό. Πρόγραμμα «ΟΔΥΣΣΕΑΣ».

Τίτλος Διδακτικής Ενότητας
Οι παρελθοντικοί χρόνοι στη Νέα Ελληνική γλώσσα .

Τίτλος Μικροδιδασκαλίας
Ο Παρατατικός και ο Αόριστος Ενεργητικής Φωνής .

Περιγραφή χαρακτηριστικών των εκπαιδευόμενων
I.                   H ομάδα αποτελείται από 18 αλλοδαπούς (Πολίτες Ε.Ε.-Μετανάστες-Παλιννοστούντες και πρόσφυγες, αρχάριους σε επίπεδο εκμάθησης της γλώσσας.
II.                Η ηλικία τους είναι από 20 έως 56 ετών .
ΙΙΙ.       Υπάρχουν 12 άνδρες και 6 γυναίκες .
ΙV.     Οι εκπαιδευόμενοι ενδιαφέρονται  να αποκτήσουν τις γλωσσικές                                     δεξιότητες και τις πρακτικές κοινωνικές και διαπολιτισμικές ικανότητες που απαιτούνται για την επίτευξη γλωσσικής και πολιτισμικής κατανόησης, απαραίτητων στοιχείων για την ενεργό κοινωνική ένταξη των ίδιων και των οικογενειών τους.

Εκπαιδευτικοί στόχοι Μικροδιδασκαλίας

ΓΝΩΣΕΙΣ
1)      Να αναγνωρίζουν αλλά και να σχηματίζουν τους διάφορους ρηματικούς τύπους των χρόνων αυτών.

2)      Να καταλάβουν τη σημασία των Παρατατικού και του Αορίστου Ενεργητικής Φωνής και να γνωρίζουν τη διαφορά τους.

ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

1)      Να διακρίνουν την αύξηση σε ρηματικούς τύπους των χρόνων αυτών .

2)      Να χρησιμοποιούν τους σωστούς τύπους  και να τους διορθώνουν .



ΣΤΑΣΕΙΣ

1) Να συνειδητοποιήσουν τη χρησιμότητα των παρελθοντικών χρόνων στον                προφορικό και γραπτό λόγο .

2)  Να αισθανθούν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν  σωστά τους χρόνους ικανοποιώντας τις επικοινωνιακές τους  ανάγκες.



Θέματα (Υποενότητες) Μικροδιδασκαλίας 20’

Θέματα
Διάρκεια
Εκπαιδευτικές
Τεχνικές
Εκπαιδευτικά
Μέσα
1.  Πρόλογος: Σύνδεση με τους χρόνους της προηγούμενης ενότητας & παρουσίαση στόχων
2 λεπτά
Εισήγηση-Επίδειξη
Πίνακας,
Μαρκαδόρος ή Παρουσίαση Power Point
2.    1) Οι εκπαιδευόμενοι σχηματίζουν προτάσεις –Παρουσίαση σχεδιαγράμματος στον πίνακα (οι εκπαιδευόμενοι αντιγράφουν στα τετράδιά τους ).
    2 ) Σχηματισμός προτάσεων στο                    παρελθόν - νέο σχεδιάγραμμα με βάση τους ρηματικούς τύπους των προτάσεων - εύρεση ομοιοτήτων και διαφορών ως προς τη σημασία των χρόνων αυτών.




7 λεπτά
Εργασία σε ομάδες
Πίνακας,
Μαρκαδόρος ή Παρουσίαση Power Point,
Φωτοτυπίες.
3. 1) Οι εκπαιδευόμενοι εργάζονται ανά δύο με  άσκηση  του βιβλίου τους<<Ελληνικά με την παρέα μου >> (ο διδάσκων προσφέρει βοήθεια, όπου χρειάζεται). Ενότητα 11, ασκήσεις 3,4,5, σ.135-136.

2)  Σχηματισμός προτάσεων με το ρήμα γράφω για τα τρία πρόσωπα του ενικού και του πληθυντικού τόσο του παρατατικού όσο και του αορίστου - επισημαίνονται η θεματική διαφορά, η ομοιότητα των καταλήξεων και η αύξηση .


7 λεπτά
Εργασία σε ομάδες
(παιγνίδι)
Έντυπο Υλικό
(Φωτοτυπίες)
4 . 1) Οι εκπαιδευόμενοι εργάζονται ατομικά με τις ασκήσεις  Α, Β(σ. 228-230) ,Γ, Δ  (σελ. 231) από το βιβλίο ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ,ΠΑΛΙΝΟΣΤΟΥΝΤΕΣ, ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΥΣ (Α'ΕΠΙΠΕΔΟ), Εκδόσεις:Μεταίχμιο , όπου  βρίσκω την ευκαιρία να αναφερθώ και στην εσωτερική αύξηση (σύνθετα ρήματα).


2) . Οι εκπαιδευόμενοι βρίσκουν ρηματικούς τύπους με αύξηση, ψάχνοντας στο βιβλίο τους <<Ελληνικά με την παρέα μου >>(Ενότητα 11, σ.133-134,140)


2 λεπτά
Ατομική Εργασία
Έντυπο Υλικό
(φυλάδιο)
1.      Επίλογος: Σύνοψη – Ανακεφαλαίωση (με βάση τα κύρια σημεία του πίνακα).
2 λεπτά
Εισήγηση


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Λογισμικό αναγνωσιμότητας ελληνικών κειμένων από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας

Λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας LIDDELL & SCOTT

Επιλογή νίκης για τον Στέφανο Πόθο η "Πρωτοβουλία"